Nieuwsbrieven
Elk bedrijf heeft een contactenlijst. Haal jij daar alles uit?
Nieuwsbrieven
Of je nou blogger bent of eigenaar van een groot bedrijf, je klanten en zakelijke contacten op de hoogte houden van het laatste nieuws is een belangrijke vorm van interactie. Zo bereik jij je doelgroep op een effectieve manier.
Frequentie
Wij raden je aan om de nieuwsbrief altijd te sturen volgens eens vaste frequentie: wekelijks, tweewekelijks, maandelijks of zelfs dagelijks. Zo weten je lezers wanneer ze een bericht van je kunnen verwachten. Het meest ideale is om, naast een vaste frequentie, ook een vast tijdstip aan te houden voor de verzending van jouw nieuwsbrief.
Geen nieuws is ook nieuws
Verstuur je het liefst wekelijks een nieuwsbrief, maar heb je niet elke week iets te vertellen? Dan is het verstandig alsnog een nieuwsbrief te versturen, zo verslapt de aandacht niet. En je publiek verwacht ook een bericht van je. Wij helpen je graag met het bedenken van een alternatief. Onze schrijvers zoeken samen met jou naar geschikte inhoud, bijvoorbeeld tips voor een goede bedrijfsvideo wanneer je een mediaproductiebedrijf hebt. Niet alleen leuk voor de afwisseling, maar ook nog eens unieke, creatieve content.
Tips voor jouw nieuwsbrief
Wil je eerst zelf aan de slag met jouw nieuwsbrief? Dan geven wij je alvast de volgende tips:
- Verschillende doelgroepen
Wil je de nieuwsbrief naast je klanten ook naar je zakelijke partners sturen, maar is de inhoud niet geschikt voor beide doelgroepen? Maak dan twee verschillende versies.
- E-mail of papier
De meeste nieuwsbrieven worden verstuurd per e-mail. Maar het kan ook voorkomen dat je doelgroep geen e-mailadres heeft, zoals senioren. Verstuur in dat geval ook een fysieke variant per post.
- Overzichtelijk
Zorg voor een overzichtelijke opbouw met duidelijke tussenkopjes. Zo kan de lezer snel de inhoud scannen.
- Contact
Laat altijd weten hoe jij bereikbaar bent voor je klanten (e-mail, website, telefoon en social media). Is er een wijziging in je openingstijden? Besteed dan ook hier aandacht aan in de tekst.
Laat het nieuws over aan ons
Wij begrijpen dat een nieuwsbrief maken een tijdrovende klus is naast alle dagelijkse bezigheden. Daarom verzorgen wij graag de inhoud van jouw nieuwsbrief. Of het nou gaat om een maandelijkse, tweewekelijkse, wekelijkse of zelfs dagelijkse uitgave, wij denken actief met je mee over de geschikte inhoud en zorgen dat de nieuwsbrief op tijd verstuurd kan worden. Vul ons contactformulier in en je hoort zo spoedig mogelijk van ons.